حجت رستمی
دانشجوی رشته شبکه و متخصص Passive

مفهوم Rightsizing چیست؟

Rightsizing در مفاهیم فناوری اطلاعات ، بازگشت به فرایند بازسازی یا سازماندهی مجدد زیرساختهای اصلی یک شرکت فناوری اطلاعات مانند ، سازمان شبکه ، فضا های ذخیره سازی(storage) ، مراکز داده یا (data centers) ، سخت افزار ها (hardware ) یا دیگر موئلفه های بحرانی در تلاش برای به دست آوردن حداکثر مقدار ممکن از سرویس ها میباشد . به عبارتی داشتن تمرکزبیشتر بر روی نقاط با ارزش یا سرویس های بزرگتر.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

هدف کلی rightsizing ارائه نمودن یک تصویر بزرگ برای مشخص کردن میزان اطمینان از وضعیت مناسب سیستم و کارایی درست آن در سطح صحیحی از فناوری اطلاعات مانند موجودی و دارایی هایی نظیر اجزای داده های جدا ( صوت ، تصویر و عکسها) که در برنامه های کاربردی چند منظوره برای به انجام رساندن کاری به کار میروند.از نگاهی دیگر: Rightsizing در فناوری اطلاعات اشاره به یک رویکرد متعادل به کاهش هزینه دارد که هدف آن صرفه جویی در تولید وحفظ ارزش استراتژی عملکرد زیرساخت های فناوری اطلاعات است. که با داشتن یک نگاه کامل در سیستم های فناوری اطلاعات سوالی پیش میاید که چه منابعی نیاز به بررسی دارند و پیدا کردن راهی که بتوانیم فعالیتهای خود را کارامد تر و با هزینه پایین تر انجام دهیم که میتواند شامل مواردی مانند زیر باشد :

  1. پیاده سازی پروژه های فناوری اطلاعات در ساده ترین شکل ممکن
  2. بررسی نیازهای ، خدمات فناوری اطلاعات سازمان
  3. به حداقل رساندن هذینه های صدور مجوز (licensing) نرم افزار ها از طریق مدیریت license درسطح شرکتها
  4. بهبود عملکرد فناوری اطلاعات
  5. استفاده از بهترین شیوه ها در مدیریت سازمان و منابع
  6. بهبود بخشیدن به زیرساختهای دولت الکترونیک یا فناوری اطلاعات سازمانها ، در مقیاس جدیدی از فناوری ، مانند استفاده از cloud computing (محاسبات ابری ) و مجازی سازی سیستم ها (virtualization) به همراه داشتن یک مدل انعطاف پذیر (elastic) از اندازه وحجم درست خدمات قابل ارائه و مورد نیازیک سال سازمان میباشد. توسینسو باشید

حجت رستمی
حجت رستمی

دانشجوی رشته شبکه و متخصص Passive

دانشجوی رشته اینترنت و شبکه های گسترده علاقه مند به یادگیری active شبکه

نظرات